Author: Jamilah Aini Mohd Rafiei
•12:55 AM
Innaa Lillaah wa Innaa Ilayhi Raaji’uun…

Itu lafaz yg keluar tatkala membaca mesej di handphone suami jam 8.00 pg tadi (22/10/2009). Sayu membacanya. Tepat seminggu kami baru menziarahinya, hari ini beliau telah dipanggil Ilahi. Adik Nur Fatimah, 3 bulan, anak pasangan Ustaz Mohd Ramadhan Fitri Ilyas dan sahabat saya Khadijah, menghembuskan nafas terakhir jam 6.20 pagi tadi. Setelah dua minggu bertarung nyawa di ICU Hospital Putra Jaya, anakanda Nur Fatimah telah kembali ke Rahmatullah pada jam 6:20 pagi, di subuh hening 3 Dzulqaedah 1430H.

Sukar untuk ditentukan apakah punca kepada keadaan anakanda Nur Fatimah ketika itu.
Beberapa ujian sudah dilakukan dan kebarangkalian berkaitan jangkitan. Tanpa sebarang tanda trauma yang ketara di luaran tubuh anakanda, apa yang tinggal adalah kebarangkalian insiden gegaran otak yang berlaku atas sebab yang pelbagai.

Gegaran boleh berlaku dengan timangan kasih sayang yang sederhana, henjutan buaian malah ada kes yang membabitkan anak yang dihimpit seketika oleh ibu atau selalunya bapa semasa tidur bersama.
Jenazah tlh selamat disemadikan di Seri Kembangan. Semoga kalian tabah menghadapi dugaan ini...Aminn....
|
This entry was posted on 12:55 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On October 22, 2009 at 2:34 AM , ain said...

Semoga kedua ibu bapa arwah tabah dgn dugaan ini!! Insyaallah, arwah adik Nur Fatimah bahagia di sana!!