Author: Jamilah Aini Mohd Rafiei
•2:18 AM

Dalam satu artikel saya ada membaca, salah satu cara untuk menghilangkan tekanan ialah dengan memelihara haiwan peliharaan.



Ya...memang betul...sejak saya memelihara dua ekor kucing ni, menjadi amalan saya mesti melayan mrk setiap pagi. Kebiasaannya sebelum makan pagi saya suka lihat gelagat mrk mengiau2 kelaparan. Dengan bulu yang cantik gebu, saya akan pangku dan mencubit2 pipinya...hmm..geramnya....





Melihat aksi mereka bermain2 mmg mendamaikan. Boleh ralit dibuatnya. Selain Manja Uteh & Mayau Oyen , kami ada seekor anak kucing angkat. Disebabnya ia masih mempunyai ibu, jadi anak2 saya akan mengambilnya utk bermain2 saja dengannya. Kami namakan, Baby Dear. Lucu bila suami saya kata dia nak kucing ni, nak jaga, "Ni abah punya..." Aik...bila pulak dia jadi peminat kucing ni? Nampaknya dah terkena penangan saya!

Baby Dear

This entry was posted on 2:18 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On May 21, 2009 at 5:45 AM , ain said...

akak prefer ikan dari kucing! senang sikit nak bela.hehe

 
On May 21, 2009 at 9:05 AM , Anonymous said...

Saya lak tak reti nak bela ikan! Tak ada ilmu langsung!

 
On May 21, 2009 at 8:46 PM , NIk Fauziah Nik Hussin said...

comel kucing2 hang lah.. si efa dan iman brp kali dah sebut nak bela kucing. tapi sbb dah lama tk bela kucing, rasa mcm elergik la plak! rasa mcm renyah giler. maybe masa jaga yang 'anak angkat' dulu tu kecik sgt.. klu dah besa sket ok kut..tp rimas ngan bulu2 dia suka tertanggal!

 
On May 21, 2009 at 10:46 PM , Hamba Allah said...

Jamilah, come nyer Baby dear tu, minta kat akak ler...geram nengok.