Author: Jamilah Aini Mohd Rafiei
•8:23 PM

Penyakitku menyerang kembali! Apalagi kalau bukan penyakit M......! Heheheh.....akhir2 ni terasa malas dan mood mcm tak de je nak post apa2...Mungkin penat sbb jadual yg padat sepanjang hari dan hari minggu. Tambahan masalah mata saya yg amat sensitif jika mengadap pc lama2. Ditambah pula dengan server yg 'gelong' akhir2 ni...

Semua org ada perasaan ni kan? Rasanya tak salah sekali sekala kita bermalas2an. Ya lah, bila setiap hari kita asyik sibuk je sampai takde masa utk diri sendiri, sekali sekala kita nak jgk privacy kan? Tp walau malas mcmanapun, kerja2 di ofis dan di rumah kena dibereskan, walaupun bdn mcm melayang2. Boleh gak settle kan beberapa perkara walaupun fikiran merewang2 entah ke mana...hish...teruk tul...

Blk kerja dgn selambanya saya cakap kat Mr Anis, saya tak ada idea merangkap mood nak masak apa2. Dia pun tak kata apa2, dia pun buntu gak kot tak tau nak makan apa. Jam dah menunjukkan pkl 6 ptg, sblm Maghrib kena settle bab makan sblm sibuk plk dgn urusan mengaji & budak2 buat kerja sekolah. Sambil mengangkat kain di jemuran, saya biarkan dia buat keputusan....susah2 sgt beli je nasi pattaya kat restoran seberang jalan depan rumah kami....senang cerita...

Jam 7.15 mlm pintu rumah diketuk, hmm....Pak Cik Domino sampai.....selesai masalah....

Chicken lasagna


Lupa namanya...hmm..sedap...ayam panggang & black pepper souce

Seafood pizza

Meat Mania


Alhamdulillah, sejak kempen boikot barangan Disember 2008 lalu, sepanjang tempoh itu kami tidak lagi menjamah Pizza Hut dan seandainya Domino juga mempunyai masalah lain, boleh la bagitau kami ye...takpe...Zan Pizza, Pah Pizza kan ada....tak pun buat sendiri jer guna roti Arab lagi spesel....

Satu ketika pernah seorg teman (ala2 bos...lelaki) mempelawa utk belanja KFC. Saya saja bertanya, tak boikot ke? Dgn selambanya dia kata owner KFC org Melayu Johor la....bla...bla...Saya kata ia tetap bayar utk jenama KFC (francais) ke Amerika. Tp macam2 lah jawabnya siap perli lagi ke semua brg Amerika saya tak pakai?

Mmg isu boikot ni sudah lama, tp saya katakan pdnya saya rasa bersalah jika makan di blkg anak2 saya (tanpa pengetahuan mrk) sedangkan semasa pencerobohan Amerika di Palestine hujung tahun lalu, setiap hari mrk menceritakan perihal kempen boikot ini kpd kami. Utk menjaga hati si bos tadi saya katakan..."Kalau tak boikot pun, simpan je lah niat utk berjimat..."

Wlbagaimanapun seandainya ia tdk menjejaskan kita pd saya ia terpulang kpd individu. Sejauh mana keprihatinan dan sensitif kita pd isu Palestine ini. Di peringkat awal kempen ini ada badan yg menyeru agar ia dilaksanakan utk tempoh enam bln sahaja. Ttp jika mampu utk tempoh yg lebih lama, lg baik!


Kembali ke penyakit M saya tu, selain itu saya juga sibuk dgn persiapan terakhir utk jualan di Muktamar PAS di Stadium Malawati pd 5-7 Jun nanti. Saya akan menjual jubah2 , gaun kanak2 , T-shirt labuh wanita dan beberapa barangan lain. Kebiasaannya, muktamar menjadi medan bg mrk yg memakai busana muslimah utk mencari koleksi jubah krn terdapat banyak gerai menjual pakaian di sana. Bayangkan, sebanyak 500 gerai jualan disediakan!

Ini merupakan kali pertama saya melibatkan diri dlm jualan menerusi program besar. Biasanya program kecil2 je....doakan segala urusan dipermudahkan ya! Kini saya cuma menanti stok pakaian dari tailor2 saya yg akan siap dlm minggu ni.

Ahad lepas saya bersama para model tlh menjalani sesi shooting NAC di Gombak. Persediaan utk 2 bunting & 1 banner NAC. Yg sekeping ni dr kamera saya...dr profesional photographer, Mr Fredo, CDnya masih di opis pakwe saya...



Dan...nampaknya cuti sekolah ni budak2 akan berkurung lg la...Sabtu Ahad baru bawa mrk ke booth NAC dan selepas tu duk rumah je la...Umi tak tau nak bawa ke mana....melainkan ke Pet House lagi!


Dan....blog ni pun akan zzzz ...kembali.....to be continue after 8th!

This entry was posted on 8:23 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On May 29, 2009 at 3:24 AM , Hamba Allah said...

Jamilah,
Selamat beradu....sambil menjana RM banyak2.